Zatik consiglia:
Iniziativa Culturale:

 

 

17. NOV.2021: آیت‌الله خامنه‌ای 'تشویق جو نخبه به مهاجرت از ایران را 'خیانت' خواند

آیت‌الله خامنه‌ای 'تشویق جو نخبه به مهاجرت از ایران را 'خیانت' خواند

۲ ساعت پیش
منبع تصویر،KHAMENEI.IR

توضیح تصویر،
آیت الله خامنه ای گفته تشویق به مهاجرت دوستی با حوانان محسوب نمی شود

در حالی که آمارها نشان از افزایش پی در پی نرخ مهاجرت از ایران دارد، آیت الله علی خامنه ای در یک سخنرانی در تهران تشویق جوانان به مهاجرت از ایران را "خیانت" توصیف کرده است.

رهبر ایران گفته است: "در بعضی از دانشگاه ها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می کنند به ترک کشور، من صریح می گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست".

رهبر ایران این موضوع را در جمع گروهی از "نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی" بیان کرده است.

نرخ مهاجرت از ایران در سال های پس از انقلاب بهمن ۵۷ همواره رو به رشد بوده اما بر اساس گزارش ها در سال های اخیر آمار آن افزایش چشمگیری یافته است.

آگهی

در میان گروه هایی که از ایران مهاجرت می کنند، افراد متخصص، از رشته های مختلف علمی حضور دارند.

محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی، نبود آزادی عمل در عرصه های علمی و زمینه های تخصصی و محدودیت هایی که به طور پیوسته دامنه آن تغیر می‌کند به همراه چشم انداز اقتصادی بی ثبات و آینده مبهم از دلایل کاهش امید به تغییرات فراگیر در ایران و از عوامل افزایش مهاجرت توصیف می شود.

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود ۹۰۰ استاد دانشگاه در سال ۹۸ از ایران مهاجرت کرده اند.

انتقاد از انتصاب گسترده استانداران نظامی در دولت ابراهیم رئیسی

اعتراض‌های آبان ۹۸؛ عفو بین‌الملل از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست رسیدگی 'فوری' کرد

هشدار درباره 'احتمال اعدام' به خاطر نقض قانون تازه جمعیت در ایران


منبع تصویر،ILN
توضیح تصویر،
جامعه ایران با ابربحران هایی نظیر خشکسالی، بیکاری و تورم افسارگسیخته رو به رو است
از پادکست رد شوید و به خواندن ادامه دهید

پادکست

به عبارت دیگر
گفتگو با چهره‌های سیاسی، هنری و ادبی از تلویزیون فارسی بی بی سی.
برنامه ها

پایان پادکست

آیت الله خامنه ای ضمن انتقاد از تشویق به مهاجرت از ایران گفته است "کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده است و مسلم است یعنی
 بالقوه‌ کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است. یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه، که امروز هم هست، در گذشته هم بیشتر بوده، عبارت است از اینکه ملت را - حالا ملت ما را یا هر ملتی را که دارای استعدادی است- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود".

برخلاف نرخ بالای سواد و تحصیلات دانشگاهی در ایران از جمله آمار بالای دختران دانشجو و فارغ‌التحصیل از مراکز آموزش عالی، شهروندان ایرانی از اینکه مناصب دولتی و کلان مدیریتی در اختیار گروه اقلیتی از افراد مورد تایید حکومت است که نوعا از سواد و تخصص لازم برخوردار نیستند، انتقاد دارند.

شیوه اداره کشور و آنچه مقام های سیاسی در رقابت با یکدیگر از آن با عنوان "سوءمدیریت" عنوان می کنند باعث بروز مشکلات عدیده و ابر بحران ها در ایران از جمله بحران آب، تورم، بیکاری و افزایش فساد مالی شده به طوری که در کمتر روزی، ایران شاهد اعتراض گروه های صنفی به مشکلات مدیریتی و معیشتی است.

مقابله با شیوع ویروس کرونا و ناکامی چند ماهه در واکسینه کردن شهروندان در برابر بیماری کووید-۱۹ از دیگر علائم سوءمدیریت عنوان می شود.

در جریان اعتراضات دو سال پیش شهروندان ایرانی در آبان ۱۳۹۸ به افزایش قیمت بنزین و حامل های سوخت، اعتراضات در شهرهای ایران بالا گرفت اما نیروهای مسلح به سرکوب خونین شهروندان روی آورند.

از سرکوب آبان ۱۳۹۸ به عنوان خونین ترین سرکوب در چهل ساله اخیر نام برده می شود.

سازمان عفو بین الملل می گوید تا ۲۵ آبان ۱۴۰۰، دوسال پس از سرکوب های خونین به افزایش قیمت بنزین، کشته شدن ۳۲۴ نفر به دست نیروهای امنیتی را تایید و مستند کرده و خواستار رسیدگی فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به این موضوع شده است.


https://www.bbc.com/persian/iran-59309504

Vartanian

 
Il sito Zatik.com è curato dall'Arch. Vahé Vartanian e dal Dott. Enzo Mainardi;
© Zatik - Powered by Akmé S.r.l.