Zatik consiglia:
Iniziativa Culturale:

 

 

14 Ag 2015 . «گاگیک تومانیان»، فرزند کوچک خانواده ، بزرگ جامعه
Gaghik Il figlio minorenne della famiglia Domani alle ore 10 del 15 Ag. 2015 sara installato la targa toponomastico della Pazza SHOA di Tehran a nome del martire dell'Esercito Is. dell'Iran «گاگیک تومانیان»، فرزند کوچک خانواده ، بزرگ جامعه
http://yasouj.irna.ir/fa/News/81326807/
تهران - ایرنا - گاگیک تومانیان که از سربازان شهید دوران دفاع مقدس است، کوچکترین عضو خانواده خود بود، که در دفاع از خاک وطن به مقام شامخ شهادت نائل آمد.
«گاگیک تومانیان»، فرزند کوچک خانواده ، بزرگ جامعه
این سرباز با احساس وظیفه شهروندی جمهوری اسلامی ایران و مطابق درک و جهانبینی خود، و با هدف خدمت به میهن، در فوریه 1986 (بهمن 1365) خود را برای خدمت معرفی کرد. گاگیک تومانیان مطابق تربیت عقیدتی خود تا آن زمان در عرصه اجتماعی ارامنه ایران خدمات گسترده ای انجام داده بود. دوره آموزشی خدمت را در شهرهای شاهرود، سپس شیراز گذراند. سپس برای خدمت به لشکر 64 ارومیه اعزام شد و پس از آن به پادگان مریوان در جبهه اعزام شد و در آن جا در 15 آگوست 1987 (5 مرداد 1366) به افتخار شهادت نائل گشت.
تشییع پیکر این شهید در 22 آگوست با حضور بیش از هزار نفر از ارامنه و هموطنان مسلمان انجام شد. در میان آنان، نمایندگان خلیفه گری و نهادهای اجتماعی ارمنی، دو نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نماینده معاونت ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، ارتشیان و پرچمداران حضور داشتند.
مراسم مذهبی تدفین در کلیسای «مریم مقدس» به ریاست اسقف اعظم آرداک مانوکیان، خلیفه ارامنه تهران، برگزار شد. خلیفه ارامنه با خواندن خطبه در کلیسا بخصوص به انگیزه های سیاسی جنگ تحمیلی و تهدیدهای برنامه ریزی شده و توطئه آمیز بر ضد کشور پرداخت و خدمت در ارتش و حضور در جبهه ها را وظیفه ای مقدس شمرد و در این رابطه نیز شهادت را مرگی آگاهانه و جاودانگی دانست.
در محوطه کلیسا با حضور انبوه جمعیت در برابر تابوت پیکر گاگیک، آقای روبیک گریگوریان از سوی شورای خلیفه گری ارامنه تهران، آقای نرایر السایان از سوی هم اندیشان آن شهید و موسسه «آلیک»، آقای وارتگس باشیان از سوی باشگاه ورزشی و فرهنگی «آرارات» و نماینده معاونت ایثارگران نیروی زمینی ارتش سخنانی در خور ایراد نمودند.
سپس پیکر آن شهید را به آرامگاه ارامنه «نور بوراستان» تهران منتقل و در جایگاه ویژه شهیدان به خاک سپرده شد. کشیش ارشد آهارون درگالستیان نایب خلیفه ارامنه تهران، آقای وارتان وارتانیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، و جوانی از سوی دوستان گاگیک بر سر مزار تازه شهید به گونه ای شایان سخنرانی نمودند.
در شامگاه آن روز، اسقف اعظم آرداک مانوکیان با گروه کشیشان و نمایندگان شورای خلیفه گری و آقای وارتان وارتانیان برای عرض تسلیت به خانه آن شهید رفتند و با خواندن دعا و نیایش خانواده شهید را دلداری دادند.
شهید گاگیک تومانیان فرزند سرکیس و هاسمیک تومانیان دارای یک برادر (متاهل) و یک خواهر است که هر دو نیز عضو باشگاه فرهنگی و ورزشی «آرارات» هستند و با حضور خدمتگزارانه خود در زندگی ملی - اجتماعی جامعه ارامنه خدمت می کنند. گاگیک فرزند کوچک این خانواده بود. او در 27 آگوست 1961 زاده شد . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ارامنه «هور» گذراند و دوره دبیرستان را در مدارس ارامنه «کوشش داوتیان» و «کوشش مریم» فرا گرفت، سپس ادامه تحصیل داد و از مدرسه عالی بازرگانی فارغ التحصیل شد. گاگیک هنوز خردسال بود که به عضویت باشگاه ورزشی و فرهنگی «آرارات» درآمد و عضو فعال و فداکار آن بود. او از سوی «آرارات» به شعبه های این سازمان در تبریز و ارومیه اعزام شد و با فداکاری و شور جوانی خود در مقام سرپرست و مسوول سازماندهی جامعه ارامنه آن دو شهر در تربیت نوجوانان و جوانان با روح ملی و عقیدتی و انجمن کوشید و ثمره ای چشمگیر از خود بر جای گذاشت.
اجتمام(1)**ل.الف.ی**
انتهای پیام /*

v.v

 
Il sito Zatik.com è curato dall'Arch. Vahé Vartanian e dal Dott. Enzo Mainardi;
© Zatik - Powered by Akmé S.r.l.